EDUCATION 2023.10.27 Three tips for welcoming your students in your Absalon course room TIP #1: Welcoming page with course information To provide students with a comprehensive course experience, consider structuring your Absalon course room to cater to their needs. Include a welcoming page that equips…
digital media case 2023.10.24 A story about cows, Nobel prizes, zombies, and Henrik Dam’s bleeding chicken. A story about cows, Nobel prizes, zombies, and Henrik Dam’s bleeding chicken. How do you make a notoriously difficult, and admittedly a bit dry, biochemical topic such as hemostasis more interesting for the students?
Collaboration 2023.10.24 New Learning design model developed with Indian medical college Taking course design to the next level, a 1.5-day ABC Learning Workshop by COBL & AIIMS Delhi gives educators ample time and tools to transform traditional teaching methods.
VISION 2021.06.15 SUND vision and recommendations for teaching post COVID-19 Inspiration for variation of teaching activities and course development to more blended formats
FEEDBACK 2021.06.11 Efficient student feedback for busy lecturers By Associate Professor Helle Lottrup Halkjær Rhode, Department of Veterinary and Animal Science and Centre for Online and Blended Learning. For sparring, contact Helle Lottrup Halkjær Rhode or Centre for Online and…
ONLINE LEARNING 2021.02.24 Inspiration for creating a good learning environment in online seminars The social dimension of learning in the online classroom setting Take this! “Face-to-face education isn’t successful because lecturing is good. Lectures are one instructional aspect of an overall ecosystem specifically…
LÆRING ONLINE 2021.02.24 Inspiration til det gode læringsmiljø på online seminarer Den sociale dimension af læring i online-klasselokalet Hør her! “Face-to-face education isn’t successful because lecturing is good. Lectures are one instructional aspect of an overall ecosystem specifically designed to…
2020.10.12 HyFlex: Studerende føler sig involverede på kurset ”Humanbiologi” Professor Nicole Schmitt har ændret ni forelæsninger til formatet HyFlex, der blander online og fysisk undervisning. De studerende føler sig, Ifølge survey, meget involverede i undervisningen men ville stadig foretrække…
2020.08.12 Hvad savnede de studerende mest mens campus var lukket? Under nedlukningen af campus i foråret gennemførte COBL – i samarbejde med forskere fra IFSV - et survey projekt, hvis mål er at afdække de studerendes oplevelser og udfordringer med fjernundervisningen. En af de ting…
2019.07.28 Skru ned for støjen fra sociale medier og op for din egen digitale ”backchannel” Forskning har vist, at undervisningsrettede digitale ”backchannels” hjælper studerende til at fokusere på emnet og til at deltage mere aktivt under forelæsninger. Professor MSO, Biomedicinsk Institut, Nicole Schmitt er…
2019.07.28 Samarbejde om digitalt undervisningsmateriale sikrer ensartethed og løfter kvalitet Da fagsøjlen for infektionsmedicin besluttede at samarbejde om fælles undervisningsmateriale var det for at ensarte undervisning og løfte kvalitet, fortæller ordførende professor Jens Lundgren.
2019.07.28 SUND undervisere sparer tid og løfter kvalitet med video-eksperthjælp ved hånden Professor Bente Gammelgaard var en af de første til at bruge COBL’s tilbud om brug af video-redigeringssuite med sidemandsoplæring fra videoproducer. Det var en stor hjælp, fortæller hun.
2019.07.28 ”Hvordan kommer du videre ind i bughulen?” Interaktive videoer med indbyggede spørgsmål og opgaver får studerende til at tænke og handle selvstændigt fremfor på baggrund af udenadslære.
2019.01.15 ABC læringsdesign giver overblik og inspirerer til aktiverende undervisning Ifølge studieleder Peter Holm fra veterinærstudiet og kursusansvarlig Camilla Foged fra Institut for Farmaci er ny ABC-metode yderst effektiv både til studie- og kursusplanlægning. Metoden er visuel, hands-on, tager kun…
2019.01.11 Når engagement og overblik lyser ud af Absalon Kursus i medicinsk celle- og vævsbiologi er et stort kursus med omkring 50 undervisere og over 300 studerende fra uddannelserne i medicin og molekylær biomedicin
2018.07.13 Udvikl dit kursus med effektiv story-board metode Cirka 20 undervisere fra Medicin-, Farma- og Veterinær-uddannelsen, har engageret sig i at udvikle og eller redesigne kurser med afsæt i en 90-120 minutter såkaldt ABC-workshop, som COBL har adapteret fra University…
Kursusdesign 2018.03.16 Digitale undervisningsmaterialer løser udfordringer på valgfag Slide med speak fra præsentationen: Organisk Delirium På kursusportalen beskrives valgfagets undervisningsform som: ”Ophold på hospitalsafdeling (diagnostisk eller klinisk) og vejledningstimer med klinisk…