3 January 2020

Første SUND-kursus i læringsteknologier for ph.d.-studerende (og andre)

Hvordan udnytter og implementerer vi teknologier i undervisningen, så de styrker de studerendes læring? Det kan du lære på nyt kursus for Ph.D.-studerende og andre interesserede. ”Styrk din undervisning med digitale læringsteknologier” hedder det. Det er udviklet af COBL og udbydes af Ph.D.-skolen.

Designelement; From binge-wathing to binge-learning

Brugen af læringsteknologier (educational technologies, EdTech) er meget mere end at lægge et YouTube-klip på Absalon eller bruge quizzer i en forelæsning. EdTech er effektive værktøjer, som du og dine studerende kan udnytte, når de bruges i en didaktisk hensigtsmæssig sammenhæng. Succesfuld brug af EdTech kræver dog viden om både teknologierne og hvordan man implementerer dem i et kursusforløb.

På dette kursus lærer du, hvordan EdTech kan understøtte og forbedre din undervisning, og hvordan du kan bruge EdTech i undervisningen på videregående uddannelser og i andre undervisningsmiljøer. Desuden lærer du, hvordan du producerer dit eget digitale undervisningsmateriale og hvordan du integrerer Open Educational Resources (OER) i din undervisning.

Kurset introducerer mulighederne og udfordringerne ved brugen af EdTech til at skabe et studenteraktiverende læringsmiljø i forskellige læringsrum (tilstedeværelsesundervisning, blended learning, online læring).

Deltagerne i kurset får

• erfaring med og viden om online og blended undervisningsaktiviteter
  • praktisk erfaring med EdTech (fx video/lyd, quizzer, læringsplatforme, samarbejdsplatforme, OER)
  • indsigt i hvordan man arbejde med digital feedback
  • mulighed for at reflektere over brugen af EdTech

Kurset er på 2,6 ECTS og er på engelsk. Det forløber som et fuldtidskursus over en uge (9/3-13/3) med både online- og tilstedeværelsesundervisning og aktiviteter. Kurset afsluttes med en kort rapport, som inkluderer egne produktioner af undervisningsmateriale.

Se kursusbeskrivelsen og tilmeld dig på Ph.D.-skolens hjemmeside. For mere information kontakt Lars Klingenberg, Learning Experience Designer, COBL (lars.klingenberg@sund.ku.dk).